BUTIKSKAMPANJ SOM TOGS VIDARE

TILL FLERA KANALER

Lindring en hel natt

Inget är så rofyllt som ett sovande barn. Och inget är så bra för föräldrars sömn som barn som sover gott. Men att sova med täppt näsa är inte lätt. Det vet alla. Men alla vet inte att nässpray kan ge lindring en hel natt.

Action marketing blev till print och digitalt

Kampanjens mål var att hitta nya användare av nässpray genom att rikta sig till småbarnsföräldrar. Utan täppt näsa blir det lättare att sova. Både för barn och föräldrar. Kampanjen var primärt bara tänkt att gå på apoteken men vi tog det vidare till både print och digitalt.

Enkelt och tydligt koncept

Att ta butikskampanjen vidare till print och digitalt var enkelt. Bildspråket fungerade i alla kanaler och budskapet var enkelt och tydligt. Annonser bokades i Mama och Vi föräldrar för att träffa rätt i målgruppen. Banners gick på familjeliv.se. Vi omarbetade också otrivin.se där konceptet fick ta en central plats.

utmaning

Hitta nya användare bland småbarnsföräldrar.

insikt

Det är många som inte vet att nässpray kan ge barnet lindring en hel natt.

strategi

Att genom det rofyllda sovande barnet förmedla en god nattsömn för hela familjen.

Koncept

Utan täppt näsa blir natten lättare.

Kanaler

Butikskampanj på apotek, annonsering i Mama och Vi föräldrar, banners i Familjeliv, omarbetning av otrivin.se.

Läs mer

Lindring en hel natt

Inget är så rofyllt som ett sovande barn. Och inget är så bra för föräldrars sömn som barn som sover gott. Men att sova med täppt näsa är inte lätt. Det vet alla. Men alla vet inte att nässpray kan ge lindring en hel natt.

Action marketing blev till print och digitalt

Kampanjens mål var att hitta nya användare av nässpray genom att rikta sig till småbarnsföräldrar. Utan täppt näsa blir det lättare att sova. Både för barn och föräldrar. Kampanjen var primärt bara tänkt att gå på apoteken men vi tog det vidare till både print och digitalt.

Enkelt och tydligt koncept

Att ta butikskampanjen vidare till print och digitalt var enkelt. Bildspråket fungerade i alla kanaler och budskapet var enkelt och tydligt. Annonser bokades i Mama och Vi föräldrar för att träffa rätt i målgruppen. Banners gick på familjeliv.se. Vi omarbetade också otrivin.se där konceptet fick ta en central plats.

"Ett väl fungerande koncept för butik kan enkelt tas vidare i andra kanaler