BUTIKSKAMPANJ SOM TOGS VIDARE
TILL FLERA KANALER
Lindring en hel natt
Inget är så rofyllt som ett sovande barn. Och inget är så bra för föräldrars sömn som barn som sover gott. Men att sova med täppt näsa är inte lätt. Det vet alla. Men alla vet inte att nässpray kan ge lindring en hel natt.
Action marketing blev till print och digitalt
Kampanjens mål var att hitta nya användare av nässpray genom att rikta sig till småbarnsföräldrar. Utan täppt näsa blir det lättare att sova. Både för barn och föräldrar. Kampanjen var primärt bara tänkt att gå på apoteken men vi tog det vidare till både print och digitalt.
Enkelt och tydligt koncept
Att ta butikskampanjen vidare till print och digitalt var enkelt. Bildspråket fungerade i alla kanaler och budskapet var enkelt och tydligt. Annonser bokades i Mama och Vi föräldrar för att träffa rätt i målgruppen. Banners gick på familjeliv.se. Vi omarbetade också otrivin.se där konceptet fick ta en central plats.
utmaning
Hitta nya användare bland småbarnsföräldrar.
insikt
Det är många som inte vet att nässpray kan ge barnet lindring en hel natt.
strategi
Att genom det rofyllda sovande barnet förmedla en god nattsömn för hela familjen.
Koncept
Utan täppt näsa blir natten lättare.
Kanaler
Butikskampanj på apotek, annonsering i Mama och Vi föräldrar, banners i Familjeliv, omarbetning av otrivin.se.
Läs mer
Lindring en hel natt
Inget är så rofyllt som ett sovande barn. Och inget är så bra för föräldrars sömn som barn som sover gott. Men att sova med täppt näsa är inte lätt. Det vet alla. Men alla vet inte att nässpray kan ge lindring en hel natt.
Action marketing blev till print och digitalt
Kampanjens mål var att hitta nya användare av nässpray genom att rikta sig till småbarnsföräldrar. Utan täppt näsa blir det lättare att sova. Både för barn och föräldrar. Kampanjen var primärt bara tänkt att gå på apoteken men vi tog det vidare till både print och digitalt.
Enkelt och tydligt koncept
Att ta butikskampanjen vidare till print och digitalt var enkelt. Bildspråket fungerade i alla kanaler och budskapet var enkelt och tydligt. Annonser bokades i Mama och Vi föräldrar för att träffa rätt i målgruppen. Banners gick på familjeliv.se. Vi omarbetade också otrivin.se där konceptet fick ta en central plats.
"Ett väl fungerande koncept för butik kan enkelt tas vidare i andra kanaler



